HHX Marketing

På HHX Marketing linjen er lærer du, hvordan virksomheder markedsfører sine produkter. Hvad har kunderne behov for? Hvad skal virksomheden producere? Hvad skal det koste, og hvordan får man produktet distribueret og solgt?

Du lærer at undersøge markeder og udtænke virksomhedens strategier og forretningsmodeller, så virksomheden klarer sig bedst muligt.

I Marketing er der ikke kun fokus på virksomheden, men også forbrugeren er vigtig at kende.

Den moderne forbruger er anderledes end tidligere, og dette er vigtigt at indtænke denne viden i sin forretningsplan. Moderne forbrugere betaler fx med Mobilepay i stedet for Dankort, og deleøkonomien vokser, således det måske ikke længere kun  handler om at sælge et produkt, men lige så meget om at skabe en forbindelse mellem forskellige aktører på markedet, som fx Airbnb gør det.

På Marketinglinjen vil en del af undervisningen være projektorienteret, hvor vi arbejder tæt sammen med erhvervslivet.

Studieturene kan gå til en europæisk storby, hvor man fx kan undersøge, hvordan Danmark og danske produkter markedsføres i udlandet.